Alla inlägg under januari 2009

Av ny-generation - 24 januari 2009 12:41

Tjoleeeen,ikväll kommer TG att vara Sveriges fetaste ställe! Alla fester som någonsin har utspelats i Sverige kommer att se ut som flugskitar i gämnförelse till det som händer ikväll! Klä er i det skönaste och sjukaste kläderna för att skapa den ultimataste stämningen


Alla människor som kommer ska ta med sig det mjukaste sakerna som finns för att skapa Sveriges största säng, då alla vi som ska vistas där kommer att drömma så djupt, så att vi kommer att vakna i Kina.


När vi vaknar dagen efter så kommer vi att vallfärda till MM och handla världens bästa frukost, så alla som kommer måste ta med sig minst 25 spänn om man vill äta i överflöd.


Men frukosten är inte första prioritet, det är kvällen som gäller, det blir förfest, fest och efterfest på TG. Dave Zky kommer att uppträda med några av hans fetaste låtar ikväll. Sen blir det trance som kommer att tvinga Tranan att skaffa hörselproppar!



  •  Vi kommer att se på körslaget.
  • Vi kommer att se på film
  • Snöbollskrig behövs egentligen inte nämnas då det är en självklarhet
  • Lite Max för alla som är gangsters
  • Club/Trance är kvällens regler
  • Dansa!
  • Jesus finns med på alla punkter!


Här åvan ser ni vad som behövs om ni tänker sova här
Av ny-generation - 19 januari 2009 13:14

God dag!

Hoppas att du har haft ett skönt lov och att skolan eller vad du nu håller på med rullar på. Jag sitter för tillfället i ett uppehållsrum och har nyligen avslutat ett femtimmars pass framför en datorskärm i ett berg.


När man får tid på det här viset som jag får nu, fem timmar när man inte gör någonting. Då hinner man tänka efter väldigt mycket, man börjar känna efter hur man mår i hjärtat. När man går riktigt djupt inom sig så börjar man kanske hitta sår. Sår som inte har läkt. Dessa sår kan ha grott i kroppen sen man var en liten dryg fyraåring som sprang runt i blöja och snorade överallt.

Då hände det att någon sa att man skulle få godis efter maten om man åt upp allt, men så fick man aldrig det där godiset.


Jag blir riktigt irriterad när jag tänker på vissa minnen som har lämnat sår i mig. Många gånger så har jag inte haft ork att förlåta den som sårat mig, fast jag egentligen vill göra det. Mest irriterad blir jag på mig själv, för det är så dumt att inte förlåta den som sårat mig, det är ju jag som lider mest av att inte förlåta. Såret kommer aldrig att läka om Jag inte gör något åt saken. Samma sak gäller när man har sår som inte någon gjort med flit, det kan vara att någon har dött, någon säger sanningen på ett väldigt grovt sätt, någon visar inte den uppskattningen som man förväntade sig... ja det finns hur mycket som helst.


Saken är den att man måste börja förlåta för att sår ska kunna läka.


Läkningsprocessen är å andra sidan inte lika snabb som tånårssvettlökarna som bara välda fram så fort man tagit på sig en t-shirt. Ett sår ska ta tid att läka, annars läker det inte på rätt sätt. Man måste under en läkningsperiod ha tålamod och låta alla kännslor välla fram som man så länge sparat i kroppen, för när kännslorna och såret väl träder fram så börjar man rehabilitera sig själv från grunden. Tar man en snabbkur så kommer såret bestämt att komma tillbaka.


Ta tid på dig!


 Den största hjälpen enligt mig är att ha någon som man kan kasta ur sig allting som man har innut i sig. Där är Jesus den bästa precis som han alltid är. För han finns hos dig hela tiden. Han lyssnar alltid och är aldrig upptagen. Du kan dra fram dina värsta upplevelser och spotta ut dem på golvet, du säger:


Kolla här! Det här är sjukt, jag har så otroligt mycket skit inom mig, som jag inte kan förlåta, varken mig själv eller någon annan. Hjälp mig!


Han kommer att plocka upp var enda upplevelse och hjälpa dig med dem.

Kort sagt, det som du mår dåligt över,


Ta dig tid att ta hand om det,


Låt det ta tid att läka,


Våga slänga ut allt inom dig på någon som verkligen lyssnar.









Mvh David, Ny-generation Bollnäs.

Av ny-generation - 7 januari 2009 13:35

Ibland kan vi människor känna oss värdelösa och att vi inte är till för något, och i bibeln finns ett tydligt svar varför vi känner oss så. Allt börjar i begynnelsen då Gud skapade Eden, paradiset.

Där bodde Adam och Eva, och Gud hade skapt de till sin avbild, kanske inte utseendemässigt men genom kärlek liknade vi Gud. Men Gud gav människan total fri vilja, och det kunde han bara genom att ge oss valmöjligheter. Adam och Eva fick valmöjligheterna genom att få välja att äta av Kunskapens träd. Men Gud sa att människan inte skulle äta utav det. För det skulle ge oss förståelse om vad som är gott och ont.

Och då kan man ju fråga sig varför Gud ens gav människan möjligheten att få veta av ondska, ondskan måste redan ha funnits i och med Lucifers fall. Men hade Gud inte gett Adam och Eva möjligheten till att få välja så hade han inte varit en rättvis Gud. För rättvisa är att få välja själv.
 
Adam och Eva valde ändå att äta av Kunskapens träd och från den stunden föddes synden i människan. Den finns fortfarande kvar idag i varje människa. Och det är just därför som vi kan känna oss väldigt dåliga och värdelösa många gånger.

Men så behöver det inte vara, för du har en valmöjlighet precis som Adam och Eva hade. Grejen är den att du ska välja rätt. Och vad som är rätt kan kännas jätte svårt många gånger, men inom oss har vi det som kallas för dåligt samvete och skuldkänslor. Dessa är oerhört bra egenskaper, det är våra varningssignaler när vi börjar agera på ett dumt sätt.

När du uträttar saker i ditt liv så ska du vara nöjd och stolt över dem, det är inget fel att vara stolt och nöjd. Det är fel att vara nöjd och stolt över saker som Gud inte är nöjd med.

Vad har du uträttat som Gud är nöjd med?






Kolosserbrevet 3:2 : Tänk på det som är ovan, inte på det som är på jorden.

Du har alltid ett val.

Av ny-generation - 4 januari 2009 14:05
Try JibJab Sendables® eCards today!

Hej, idag blir inlägget ett tacksägelse inlägg, jag och Julia har länge velat visa vår uppskatning till er läsar, för att ni återkommer till ny-generationbloggen och för att ni ställer bra frågor som vi kan diskutera.


Vi har därför under vår fritid sysslat med ett projekt, lite på skojs skull. Men vi har tränat intesivt några veckor, och fått några frivilliga statister att ställa upp. Så tack till er också statisterna!



Här kommer den mina damer och herrar!

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards