Alla inlägg under februari 2008

Av ny-generation - 24 februari 2008 16:51

Hej läsare, idag är det David som skriver. Idag på väg med tåget till Bollnäs från Gävle funderade jag över pressen på unga människor i samhället, och framförallt på tjejernas press. Jag läste i skräptidningen Aftonbladet om en tjej som ville bli som Victoria Silvstedt och få det lyxiga glamourlivet som Victoria har (?)


Hon började med att åka ner till Stockholm och gjorde några test utvikningsbilder för att sedan vänta på svar om hon fick komma med i tidningen Moore. När ingen hörde av sig skaffade hon silikonbröst och långt blont hår, då fick hon jobb på en gång efter en till omgång testbilder.


Allt slutade med att hon hamnade i Las Vegas med ett antal andra svenska tjejer och fick där göra massvis av förnedrande saker, men fick betalt i pengar, droger och sprit.


Jag menar.. hur långt kan man gå? Vad vill man uppnå, den världen som visas i media idag är så sjukt manipulerande, självmordsstatistiken ökar dramatiskt snabbt bland unga människor, det beror på att de får för sig att det är fula och inte kan uppnå den "riktiga glamourvärlden" och om man läser en tidning idag så kan man inte undgå från att det står om hur man ska vara och hur man ska se ut, vad man ska köpa, dricka, vilka man ska avguda, hur stora bröst man ska ha eller hur lång dasen måste vara, man ska tydligen spruta in botox i armhålorna så att man inte svettas längre!!?


Jag skulle kunna rabbla upp miljoner saker till men allt detta vet ni redan att det står, så varför ska jag rabbla upp mer, jag vill uppmana er som läsare att vara kritiska till det som media visar er. Var nöjd med Din kropp, för du är bra, människorna som visas i media är manipulerade tjejer som inte lever.


När det gäller killar så ska man vara ett muskelberg nu för tiden. Det tyckte jag var jobbigt , jag tyckte att jag var för spinkig och tanig, men sedan dess har jag börjat vara nöjd med mig själv istället. Jag orkar inte må dåligt över mitt utseende, varför ska jag må dåligt över det?

Dagens samhälle = Man måste plastiskoperera sig för att vara snygg.


Här är länken till artikeln som jag läste, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1908412.ab



Skriv gärna komentarer eller frågor angående vår tro osv.

Mvh David Larsson, Ny-generation, Hedengymnasiet.

Av ny-generation - 21 februari 2008 19:01

Det var en gång en liten poje som var hos doktorn. (Den här historien ska visst vara sann...)


- När föddes du? frågade läkaren.

- Föddes? frågade pojken. Menar du första eller andra gången?

Läkaren förstod inte riktigt vad pojken menade och såg förmodligen ut som ett levande frågetecken.

- Jo, sa pojken, och började förklara, antingen föds man en gång och då dör man två gånger. Eller så föds man två gånger, och då dör man bara en gång..

Av ny-generation - 14 februari 2008 15:08

Glad alla-hjärtans-dag allihopa!


Jag hopas att alla såg våratfina bord vi hade i korridoren idag och att så gott som alla fick sig en liten godis i korridoren. Och även en liten lapp kanske. Varsågoda och hoppas att det uppskattades!


Nu får ni ha en fortsatt bra alla-hjärtans-dag! Ha det bra allihopa!


/ Julia f, torsbergsgymnasiet

Av ny-generation - 5 februari 2008 20:51

Bonjour!

Hela helgen som var så var mina nycklar spårlöst försvunna! Jag letade överallt, men dom fanns ingen stans. Det var ganska viktiga nycklar med för på nyckelknippan så fanns både nyckeln till jobbet och till kyrkan, så jag började bli lite smånervös över att jag hade tappat dom någon stans. Mitt senaste minne av dom var att jag hade haft dom vid skåpen på fredagen, om jag lagt ifrån mig dom där så skulle man aldrig veta vem som hade fått tag på dem.

 På söndagseftermiddan blev jag riktigt less på situationen. Kom hem och letade en extra runda utan några resultat. Suck... Men jag bestämde iaf att jag skulle åka ner på lovsångskvällen som skulle vara på pinkis. Kom ner dit, sköng några mysiga låtar, sen skulle vi be. Jag var fortfarande besviken på mig själv över att jag hade kunnat slarva bort mina nycklar. Men jag skrev på telefonen och visade Julia S " Be för att jag ska hitta mina borttappade nycklar"; hon reagerade med en lite orolig blick och sen bad vi. Kvällen gick och jag kopplade bort mina nycklar. Men när jag väl kom hem så påmindes jag igen, jag bad ännu en desperat bön den här gången högt att Gud skulle visa mig vart mina nycklar gömde sig... Så kollade jag lite på tv, men plötsligt så hoppade tanken "Kolla i idrotsskorna" upp. Med spänning så öppnade jag garderobsdörren, hukade mig ner tog  tag i högerskon och hörde ljudet av nycklarna. Jippi!!! Jag ställde mig upp och skrattade åt mig själv lite..  Jag hade ju med mig gymkläderna i fredags och nyckeln hade tydligen glidit ned av misstag. Var det rena slumpen att jag fick den tanken i huvudet eller var det Gud som sa det till mig?  Ja, tro vad ni vill :) Men det var en lite rolig händelse iaf.

  

Bless you all!

Nygeneration, Emma. T-berg

Av ny-generation - 2 februari 2008 15:03

..... ikväll (lördag den 2 fabruari) är det en helt suverän ungdomskväll på pingstkyrkan i bollnäs! Pingsyrkan ligger mitt-emot-biblioteket i bollnäs om du inte redan visste det och det ligger aldeles intill stationen.


Kom till Get 2 Know ikväll klockan 19! Vi börjar med härlig samling och sen fortsätter vi med fika, pingis, singstar och annat kul in på småtimmarna.


Välkomna allihopa!





Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards