Alla inlägg under september 2009

Av ny-generation - 17 september 2009 19:04

praise  

Ingen ahr väl missat att det är Praise Explosion på Lördag!?

Om det nu skulle vara så att just du är den olycklige som inte fått reda på det så kan jag berätta för dig att det faktiskt är det :)

Kl 19.00 På Betelkyrkan (den rosa kyrkan i Runemo vid Runemoskolan) nu på lördag (19 september). Det kommer bli en fantastik kväll så slut upp gott folk! Det kommer att sjungas, dansas och helt enkelt vara en fest i Guds hus ;D För er som undrar över varför det heter just Praise Explosion så är det för att det är just det det är! En lovsångs och pris explosion :)

See You There!

Av ny-generation - 12 september 2009 13:26

Av ny-generation - 8 september 2009 19:23

Lite funderingar...

Ett flertal antal människor tror nästan att kristendommen är påväg att dö ut. Jaa tänk vad människor kan tro fel! Der finns ungefär 2.4 miljarder kristna i världen idag och vi ökar med 10000-70000 personer per dag... Ja du läste rätt! 10000-70000 fler kristna varje dag på vår jord. Hmm rätt intressant kan jag tycka! Hur mycket folk är inte det? Att kristendommen är påväg att dö ut stämmer inte precis. Många tror att statistiken över hur många kyrkor som rivs kan visa att antalet kristna är påväg att minska men icke sa nicke. Visst rivs en hel del kyrkor även i vårat avlånga land men om sanningen ska fram så byggs det nya. Inte lika många som det rivs kanske men nybyggda kyrkor är större än de gamla så visst ökar antalet kristna även i Sverige.

Ibland så kan jag inte förstå varför folk tycker att man är så urbota knäpp som ber till en Gud. Jag kan liksom inte förstå hur man kan tycka att skapelseteorin är så mycket konstigare att tro på än att två molekyler helt plötsligt bestämmer sig för att slå sig ihop och bilda en jord. En jord som dessutom är helt perfekt och där allt går runt i kretslopp. Där vi människor är skapta med ögonbryn för att inte svetten ska rinna ner i ögonen osv osv. Jag kan helt enkelt inte förstå varför det är så lätt att tro på de humanistiska teorierna etc.

Visst skapelseberättelsen är bara en teori men lika så är BigBang. Jag kan inte få in i min lilla skalle varför det är så omöjligt att det skulle kunna finnas en Gud. Visst jag kan inte bevisa att Gud finns mer än att jag kan säga att jag vet att jag, vet att jag vet, att jag vet att det finns en Gud utifrån mina egna upplevelser.

När jag var liten så bad jag för en kompis vars katt hade varit försvunnen i någon vecka. Jag bad att katten skulle komma tillbaka och en dag så hittade de katten under motorhuven. Då var det lättare för min kompis att tro att katten hade legat i motorhuven på bilen som de hade kört i någon vecka istället för att tro att Gud faktiskt kan göra ett mirakel.

På samma sätt är det med många andra saker, vi vet att det är omöjligt men ändå är det lättare att trycka in det i huvudet än att tro att Gud finns. Jag för min del tycker att allt i naturen och världen överhuvudtaget är alldeles för perfekt gjort för att kunna vara skapat av en slump men det är jag det Cool Visst är det helt otroligt och nästan ofattbart att det finns en Gud som ryr sig om oss och som skapat allt men jag kan fortfarande inte förstå varför det skulle vara så mycket enklare att tro på något annat.

Kanske några tankar värda att tänka över? Annars så kan jag bara tippsa om en grym blogg för fler tankar http://fransodomtillbollnas.bloggproffs.se/. Det är en riktigt grym videoblogg!


Take Care!

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards