Alla inlägg den 3 maj 2008

Av ny-generation - 3 maj 2008 23:10

Hej kära läsare, jag har precis kommit hem från en fantastiskt dag i Stockholm tillsammans med bl.a Julia och Rebecka. Vi varpå en Manifestation där vi tillbringade tiden till att ära Jesus.



Men kvällens ämne ska handla om det ag var med om på hemresan då jag satt med två äldre kvinnor i 80-års åldern. De berättade om sina liv och deras upplevelser, att i 80 år levat på denna jord är ganska tappert tycker jag. Jag menar, jag kan tycka att livet kan vara drygt nu redan. Livet är ingen dans på rosor. När jag samtalade med kvinnorna så frågade de mig hur det är att vara ungdom idag, de frågade om det var tufft. Jag svarade som jag tyckte och sa att det var ruskigt jobbigt. De forstod mig, och berömde oss ungdommar som lever idag. Att vara så gammal men ändå ha förståelse för vår epok är väldigt häftigt. Oftast har jag hört tjat om att vår generation är så lat och får allt serverat på bordet, och det är nog sant, men vår generation blir även sjukt manipulerad av media.


Att lyssna till de äldre är bland de smartaste man kan göra, de har levt livet och vet hur man klarar sig igenom det.



Jag var inte så djup idag, men ville ha detta sagt.

Sedan skickar jag med ett klipp som du måste höra på.

Väldigt tänk värt.




Mvh David, Ny-generation, Hedengymnasiet. 

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards