Alla inlägg den 23 juli 2008

Av ny-generation - 23 juli 2008 00:41

Här följer rapport del 1 från Smålandskonferensen som även kallas Ralingsås eller Ralle som tidigare nämts. En senare del kommer så småningom. Den skrivande kom inte ner förns i slutet av veckan till konferensen men hade redan då hört talas om att det hade varit en magisk vecka med ett underbart nattmöte på natten mot onsdag där flera fick komma till tro.


Så det var med en spänd förvantan jag kom ner, och jag hann knappt landa när det var dags för Ulf Christansson att ha en nattkonsert med start kl 23:00. Och den blev så magiskt.



Det var  egentligen meningen att han som är väldigt känd i kristna kretsar skulle riva av en bra och härlig konsert för alla åldrar men mest inriktat för ungdomarna. Eftersom jag var med i ledarteamet så stod jag i insläppet och jag hade förväntat mig att kanske runt hundra pers skulle rulla in. När vi  börjar släppa in fullkomligt rasar det in folk i alla åldrar och fyller verkligen kyrksalen. Man känner bara att denna kväll kommer bli så något annorlunda. Kent Ståhl kommer upp på scen och presenterar Ulf som flyger upp och river av en gammal goding direkt. Sedan snackar han lite grand men efter det bara brister det. Tre låtar klarar han av, tre låtar! Sedan bara kände han nöd att bara be för Sverige och be för oss. Han bjöd in till förbön (förbön är när man får gå fram och predikanten får be för de behövande) och folk bara vällde fram, en efter en bara blev tagen av gudskraft, folk började skratta,dansa, gråta över den underbara stämning som vart. Jesus var närvarande, jag tvekar många gånger att beskriva det såhär radikalt, men detta är bara det jag upplevt sedan får ni döma mig hur ni vill, detta är bara min upplevelse. Hursom helst var Ulf och hans team tvungna att röra sig på sig, men festen bara forsatte, vi dansade,sjöng och bad till natten blev ljus. Det är sådana kvällar som bara bekräftar vad som är värt här i livet, vad som man strävar för.



Det sjukaste är att när man är med i ledarteamet så läre man upp tidigt dagen efter för man har olika sportaktiviteter kl 11 på förmiddagarna och för att hinna med frukosten så läre man kliva upp där efter. Så man trodde att morgonen efter skulle bli döden. Men det funkar inte så, Gud funkar inte så.  Jag kände mig piggare än vanligt och jag kände mig så harmonisk :) Detta mina vänner hände allt första kvällen jag var där, jag kände bara, oj denna helg kommer slita, men slita gott förstås :) Jag kommer efter detta inlägg fylla på med en Ralingsås del 2 och del 3 som kommer innefatta fredagen, lördagen och en sammanfattning för helgen jag fick ta del av. Så fortsättning följer....

Tack för visat intresse // John Ståhl #18

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards