Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Var nöjd med din själv, det finns för många dåliga förebidler

Av ny-generation - 24 februari 2008 16:51

Hej läsare, idag är det David som skriver. Idag på väg med tåget till Bollnäs från Gävle funderade jag över pressen på unga människor i samhället, och framförallt på tjejernas press. Jag läste i skräptidningen Aftonbladet om en tjej som ville bli som Victoria Silvstedt och få det lyxiga glamourlivet som Victoria har (?)


Hon började med att åka ner till Stockholm och gjorde några test utvikningsbilder för att sedan vänta på svar om hon fick komma med i tidningen Moore. När ingen hörde av sig skaffade hon silikonbröst och långt blont hår, då fick hon jobb på en gång efter en till omgång testbilder.


Allt slutade med att hon hamnade i Las Vegas med ett antal andra svenska tjejer och fick där göra massvis av förnedrande saker, men fick betalt i pengar, droger och sprit.


Jag menar.. hur långt kan man gå? Vad vill man uppnå, den världen som visas i media idag är så sjukt manipulerande, självmordsstatistiken ökar dramatiskt snabbt bland unga människor, det beror på att de får för sig att det är fula och inte kan uppnå den "riktiga glamourvärlden" och om man läser en tidning idag så kan man inte undgå från att det står om hur man ska vara och hur man ska se ut, vad man ska köpa, dricka, vilka man ska avguda, hur stora bröst man ska ha eller hur lång dasen måste vara, man ska tydligen spruta in botox i armhålorna så att man inte svettas längre!!?


Jag skulle kunna rabbla upp miljoner saker till men allt detta vet ni redan att det står, så varför ska jag rabbla upp mer, jag vill uppmana er som läsare att vara kritiska till det som media visar er. Var nöjd med Din kropp, för du är bra, människorna som visas i media är manipulerade tjejer som inte lever.


När det gäller killar så ska man vara ett muskelberg nu för tiden. Det tyckte jag var jobbigt , jag tyckte att jag var för spinkig och tanig, men sedan dess har jag börjat vara nöjd med mig själv istället. Jag orkar inte må dåligt över mitt utseende, varför ska jag må dåligt över det?

Dagens samhälle = Man måste plastiskoperera sig för att vara snygg.


Här är länken till artikeln som jag läste, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1908412.ab



Skriv gärna komentarer eller frågor angående vår tro osv.

Mvh David Larsson, Ny-generation, Hedengymnasiet.

 
 
Ingen bild

Felicia

3 mars 2008 22:42

Fint David.
Dagens krav och ideal är vidervärdiga.

 
Ingen bild

Robin

6 april 2008 17:12

Gällande självmordsstatistiken så anser jag att det du nämner inte är den enda anledningen.
Till exempel så kan ju nämnas föräldrar som jobbar överdrivet mycket så att deras barn ska få allt dom pekar på när det dom egentligen behöver är tid med föräldrarna.

 
Ingen bild

David

23 juli 2008 13:11

Absolut, det är sant, det finns många orsaker till allt som händer och att lista allting skriftligt skulle ta för lång tid framför datorn. Men helt rätt det du säger!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ny-generation - 23 maj 2010 13:44

Idag är början på resten av mitt liv. Ibland kan det kännas som att man lever i ett dåligt mönster. Ibland så känner man sig deprimerad. Ibland vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. Vet du en sak!? Det ligger mycket i orden som står i f...

Av ny-generation - 3 april 2010 16:00

Nu ska det försökas att ta nya tag med Ny-generation Torsbergsgymnasiet!   Ingen har väl missat att det är påsk nu... Men kanske vad den handlar om!?      Han dog för OSS... För mig och för dig!   Take Care ...

Av ny-generation - 30 november 2009 21:36

Praise Explosion i lördags var helt fantastiskt! Det är inte på många ställen som man ser hur generationerna kommer tillsammans men det gör de på Praise Explosion. De som tror att ingenting händer i här i trakterna tror fel för nu händer det mer än v...

Av ny-generation - 26 november 2009 22:42


   Elden brinner och den sprider sig! Nu på lördag den 28 November så tuffar Praise Explosion och Gud vidare mot nya segrar på Pingstkyrkan i Edsbyn. 19.00 drar det igång med dunder och brak. Är du laddad eller mindre laddad, nyfiken eller onyfiken...

Av ny-generation - 25 oktober 2009 17:11

Att vara ung och kristen idag är inte lätt. Du kanske går på en skola där det finns ytterst få kristan, en skola där det kanske inte finns någon mer än du överhuvudtaget, eller så har du turen att gå på en skola och i en klass där det finns många som...

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards