Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Första mötet med Gud

Av ny-generation - 12 september 2008 11:27


Hur är det att bli s.k frälst, vad är det egentligen som händer, börjar man tala i tungor och fräsa, elelr börjar man se syner och bygga båtar...

Ärligt talat så finns det nog inget svar på det, jag tror att det är väldigt indviduellt, och jag tror också att det kan vara sjukt dramatiskt men också helt odramatiskt. Människor har blivit frälsta under krigstider, hemma framför tvn, i parken, på klubben... ja till och med på dödsbädden några sekunder innan döden. När man blir frälst på dödsbädden så hinner man inte bli så jätte bekant med Gud under sitt liv här på jorden, men när man blivit frälst och har en tid kvar att leva så är livet inte lättare för det. Frälsningen är som en presentation med en okänd människa, man får en början till en relation.



Denna relation är för många som en ny start på livet, jag upplever det så att jag får ett annat synsätt på livet, livet blir annorlunda på ett vis men samtidigt så finns det kvar hela tiden också, allt runt omkring en finns kvar, de bekymmer man hadde, vännerna, familjen, ekonomin.. Allt är kvar. Sen är det inget som säger at problemen som man eventuellt hadde kan lösas på ett helt nytt sätt.



Det jag vill komma fram i min kanske lite småluddiga text är att livet alltid kommer att vara livet, ovasett vad som händer, problem och bekymmer såsom kärlek och frid kommer att vara kvar även om du blivit frälst eller inte.



Det som är viktigt när man har fått sin första relation till Gud är att fortsätta hålla kontakten och jobba på den. För det jag kan tipsa om är att livet kommer att tillsammans med Gud bli helt annorlunda men vara precis det samma. Problem kommer att uppstå ovasett hur nära Gud du än är. Men! Gud kommer att vara med dig under alla omständigheter ovasett vad som än händer. Ibland förstår man inte varför man lider och har det jobbigt när man är tillsammans med Gud, och ibland hatar man rent ut sagt allt, ifrågasätter varför man måste lida och varför det är jobbigt. Svaren kommer inte alltid som man vill ha dem serverade. Men kom ihåg att det står : "Det som verkar som tokigheter från Gud är visare än all mänsklig vishet."



Och när livet känns jobbigt så står det att vår tro håller på att byggas upp, detta kan låta helt sjukt men jag hänvisar återigen till citatet ovanför igen.



Jobba på relationen, även när det känns menigslöst, för det är meningsfullt


Mvh David, Ny-generation/Bollnäs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ny-generation - 23 maj 2010 13:44

Idag är början på resten av mitt liv. Ibland kan det kännas som att man lever i ett dåligt mönster. Ibland så känner man sig deprimerad. Ibland vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. Vet du en sak!? Det ligger mycket i orden som står i f...

Av ny-generation - 3 april 2010 16:00

Nu ska det försökas att ta nya tag med Ny-generation Torsbergsgymnasiet!   Ingen har väl missat att det är påsk nu... Men kanske vad den handlar om!?      Han dog för OSS... För mig och för dig!   Take Care ...

Av ny-generation - 30 november 2009 21:36

Praise Explosion i lördags var helt fantastiskt! Det är inte på många ställen som man ser hur generationerna kommer tillsammans men det gör de på Praise Explosion. De som tror att ingenting händer i här i trakterna tror fel för nu händer det mer än v...

Av ny-generation - 26 november 2009 22:42


   Elden brinner och den sprider sig! Nu på lördag den 28 November så tuffar Praise Explosion och Gud vidare mot nya segrar på Pingstkyrkan i Edsbyn. 19.00 drar det igång med dunder och brak. Är du laddad eller mindre laddad, nyfiken eller onyfiken...

Av ny-generation - 25 oktober 2009 17:11

Att vara ung och kristen idag är inte lätt. Du kanske går på en skola där det finns ytterst få kristan, en skola där det kanske inte finns någon mer än du överhuvudtaget, eller så har du turen att gå på en skola och i en klass där det finns många som...

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards