Alla inlägg den 21 januari 2008

Av ny-generation - 21 januari 2008 23:36

Hej kära bloggläsare ikväll så ska jag bara göra reklam för Tintomara, en teater som kommer att spelas i lilla gasklockan i Gävle, den har premiär 19 Februari och den är jätte bra! (för att jag är med i den)


Skriv in detta i din kalender och tvinga dina vänner att följa med, mer info. om teatern hittar du på www.gavlefolkteater.se


p.u.s.h


David, ny generation Hedengymnasiet

Av ny-generation - 21 januari 2008 16:50

Taget ur "Minutbibeln" som är skriven av Knut Tveitereid.


Följa Jesus:

Växa som kristen 


Vi måste bli som barn för att komma in i Guds rike.

Men, som alla vet: alla spädbarn växer!


Du skulle ju studsat till om du tillexempel hade fått en baby som aldrig växt. Om du gav den mat och gjorde allt som stod i din makt och ungen bara inte blev större endå. 52 cm lång och 3 800 gram - vad du än gjorde. Jag menar, du skulle ju blivit nervös...


Det är likadant med vårt liv tillsammans med Jesus. Även om vi måste bi som barn för att kunna komma in i Guds rike är det helt naturligt att växa som kristen. Om det finns områden i livet som du känner att du borde ta tag i idag, så gör det!

(Det är kanske det som hindrar dig från att växa som kristen?)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards