Alla inlägg den 24 januari 2008

Av ny-generation - 24 januari 2008 18:30

Ni som läser här vet säkert att kristna människor - dom ber. Och vissa av er kanske tillockmed tror att vi ständigt är i bön och att vi sitter på en kyrkbänk och får träsmak i arselet bara för att vi ber så mycket.


Visst ber vi, men det är inte det enda vi gör. Men det står i bibeln att "om du ber så skall du få"  Jag berätta om en cool grej som hände mig igår.


Min okristna klasskompis håller på att ta körkort. Och under gårdagen var hon verkligen nervös - dags för uppskrivning. Hon berättade att hon var nervös och rädd för att hon kanske inte tränat tillräckligt. Så jag berättade för henne att jag skulle be för henne. Det uppskattade hon.


Under gårdagen drog jag även iväg endel sms runt till kristna kompisar på skolan och även till min mormor (coolt va?!) och bad dom be för min kompis.


Klockan 15:06 fick jag ett sms:

Jag klarade det!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards