Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

Osäker

Av ny-generation - 7 augusti 2008 23:52


"Steg för steg trevade han sig fram. Stigen vad nämligen mycket smal. På höger sida om vägen fanns en djup avgrund där människor i alla tider hade fallit ner och gott förlorade. På vänster sida om vägen fanns ett träsk som var så farligt att även en god man kunde dras ner i dyn och försvinna eftersom det inte fanns någon botten"



Vad betyder den här texten för dig, hur tolkar du den?

Jag tolkar den som att stigen är livet, ett liv som vi hela tiden balanserar på. Livet med Gud är riktigt svårt att följa, och att trampa snett är otroligt lätt.


Om man väljer den lätta vägen, att helt enkelt kasta sig ut i stupet eller kliva ner i träsket och fastna eller falla i totalt mörker är den enkla vägen när man är i livet. Efter livet är det inte lika lätt att kliva upp från avgrunden igen. det du väljer att göra nu påverkar ditt liv för alltid, men tänk också på att du alltid har en egen vilja och styrka att gå efter och att ta sig tillbaka på stigen igen är ett beslut som du också får leva med i resten av livet. 


Om du vill må riktigt bra i hjärtat så rekomenderar jag att följa den smala stigen men det är en utmaningen som inte alla klarar av. Om du ser något som lockar dig ute i träsket och börjar vandra dit så kommer du sjunka ner mer och mer ju längre ut du går, träsket kommer att sluka dig och till slut ta över dig tills den dagen du har helt förblindad.



Jag slutar att tala i bilder och ger precis samma exempell igen men som en verkligehet. Du lever ditt liv nu och vill göra sånt som du mår bra av, då måste du ställa dig en fråga: Vad mår jag bra av?


Mår jag bra av att gå ut varje helg och festa... Hmm ja.. det tror jag. Vad vill jag festa med, saft och bullar såklart. Eller lite vin kanske, lite öl kanske... Ja varför inte.


Helt okej, det är mitt liv som jag gör vad jag vill med. Men är jag medveten om vad det är jag häller i mig, gift... Men gift är ganska bra för kroppen, varför inte ha lite roligare nästa gång, jag tar och testar lite tyngre saker då....



Nu börjar jag vandra ut i träskmarken, jag kan gå ut hur långt jag vill, men vägen tillbaka kommer och bli sjukt svår om jag tappar bort den smala stigen.

När jag är osäker så behöver jag vägledning, jag behöver hjälp, jag har vänner som kan hjälpa mig och stötta mig på vägen mot målet.



Tänk efter lite på den här flummiga texten, vart leder din stig, vad har den för slutstation, har du lämmnat din stig för länge sedan?


Be en vän att komma med ett ljus så att du hittar tillbaka igen.




David, Ny-generation.bloggagratis.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ny-generation - 23 maj 2010 13:44

Idag är början på resten av mitt liv. Ibland kan det kännas som att man lever i ett dåligt mönster. Ibland så känner man sig deprimerad. Ibland vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. Vet du en sak!? Det ligger mycket i orden som står i f...

Av ny-generation - 3 april 2010 16:00

Nu ska det försökas att ta nya tag med Ny-generation Torsbergsgymnasiet!   Ingen har väl missat att det är påsk nu... Men kanske vad den handlar om!?      Han dog för OSS... För mig och för dig!   Take Care ...

Av ny-generation - 30 november 2009 21:36

Praise Explosion i lördags var helt fantastiskt! Det är inte på många ställen som man ser hur generationerna kommer tillsammans men det gör de på Praise Explosion. De som tror att ingenting händer i här i trakterna tror fel för nu händer det mer än v...

Av ny-generation - 26 november 2009 22:42


   Elden brinner och den sprider sig! Nu på lördag den 28 November så tuffar Praise Explosion och Gud vidare mot nya segrar på Pingstkyrkan i Edsbyn. 19.00 drar det igång med dunder och brak. Är du laddad eller mindre laddad, nyfiken eller onyfiken...

Av ny-generation - 25 oktober 2009 17:11

Att vara ung och kristen idag är inte lätt. Du kanske går på en skola där det finns ytterst få kristan, en skola där det kanske inte finns någon mer än du överhuvudtaget, eller så har du turen att gå på en skola och i en klass där det finns många som...

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards