Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Lämna dina bekymmer i Guds händer

Av ny-generation - 8 augusti 2008 00:28

Hej läsare, jag hoppas att du gillar det som vi skriver här på ny-generation och ni får väldigt gärna skriva komentarer.


Mitt namn är David och jag gör just nu lumpen och har ett antal månader kvar att genomföra. Just nu gör jag något i mitt liv som är väldigt psykiskt och fysiskt krävande, mitt liv vänds just nu upp och ner och jag har blivit tvungen att ändra min vardag helt enkelt.


Sånna skeden dyker upp i ens liv lite då och då, och då får man vara beredd på att ta mycket stryk med kroppen inombords. Jag valde att göra lumpen för att få en utmaning i livet, och jag kan försäkra er om att jag har fått det, att ha Serganter som skriker en rakt i ansiktet klockan 7 på morgonen till 22 på kvällen är påfrestande, att ha styrketräning så att man under samma styrkepass kräks två gånger är en utmaning, att få 1000 uppgifter att lösa på en minut och samtidgt släpa en människa över en gård i svettiga kläder och känna att man håller på att svimma, blodsmak börjar kännas i halsen, aldrig vara själv, plocka isär vapen på några sekunder och sätta ihop det på några hundradelar igen, dag ut och dag in, ÄR en UTMANING.




Den här pressen är ingenting för mig, jar är glad att jag får uppleva det här, jag vill få lite skinn på näsan och känna att jag lever, för när det börjar bli riktigt jobbigt så får man en starkare Gudsnärvarå, ju jobbigare allt blir dessto tryggare känner jag mig, dessto mer får jag inblick hur mycket Jesus led just för min och din skull, jag kan börja grina när jag gör bland de jobbigaste och mest fysiskt ansträngande uppgifterna jag genomfört, inte på grund av att jag inte orkar mera, men på grund av att jag aldrig kan lida så mycket som Jesus gjorde för mig. Det är svårt att förstå hur mycket han led för mig, men ju mer jag lider så förstår jag genom det lite mera.


Och hela den här processen blir som en sorts kemiskreaktion och förvandlar mitt hjärta och psyke som borde må dåligt, till en lugn. Jag känner mig riktigt älskad, jag vet att Gud är med mig hela tiden, jag vet att jag inte behöver vara orolig för något, utan kan lägga mina bekymmer i hans händer och låta hans hand hålla om mig.



"Herren är min herde, mig skall inget fattas, han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro, han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar, för sitt namns skull.

Om jag än vadnrar i dödsskuggans dal, fruktar jag inget ont, ty du är med mig, din käpp och stav, de tröstar mig.

Du bereder för mig ett bord i mina ovänners åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.

Godhet endast nåd skall följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall åter få bo i Herrens hus, evinnerligen"



När du känner att du inte orkar mer, det är då du ska börja kämpa hårdare, och skrika på hjälp, för Gud är med dig vart du är befinner dig, och hur du än mår. Tack!





David, Ny-generation.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ny-generation - 23 maj 2010 13:44

Idag är början på resten av mitt liv. Ibland kan det kännas som att man lever i ett dåligt mönster. Ibland så känner man sig deprimerad. Ibland vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. Vet du en sak!? Det ligger mycket i orden som står i f...

Av ny-generation - 3 april 2010 16:00

Nu ska det försökas att ta nya tag med Ny-generation Torsbergsgymnasiet!   Ingen har väl missat att det är påsk nu... Men kanske vad den handlar om!?      Han dog för OSS... För mig och för dig!   Take Care ...

Av ny-generation - 30 november 2009 21:36

Praise Explosion i lördags var helt fantastiskt! Det är inte på många ställen som man ser hur generationerna kommer tillsammans men det gör de på Praise Explosion. De som tror att ingenting händer i här i trakterna tror fel för nu händer det mer än v...

Av ny-generation - 26 november 2009 22:42


   Elden brinner och den sprider sig! Nu på lördag den 28 November så tuffar Praise Explosion och Gud vidare mot nya segrar på Pingstkyrkan i Edsbyn. 19.00 drar det igång med dunder och brak. Är du laddad eller mindre laddad, nyfiken eller onyfiken...

Av ny-generation - 25 oktober 2009 17:11

Att vara ung och kristen idag är inte lätt. Du kanske går på en skola där det finns ytterst få kristan, en skola där det kanske inte finns någon mer än du överhuvudtaget, eller så har du turen att gå på en skola och i en klass där det finns många som...

Presentation

Omröstning

Finns Gud?
 Ja han finns!
 Absolut inte!
 Jag vet inte...
 Jag tror att det finns en högre makt men vet inte riktigt vad...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards